Головна » 2018 » Жовтень » 30 » Адаптація - запорука гармонійного розвитку учня
11:02
Адаптація - запорука гармонійного розвитку учня

У ДНЗ"Чортківське ВПУ"  проводилось опитування учнів перших курсів з метою визначення рівня адаптації до умов навчання в нашому навчальному закладі та можливих проблем, з якими довелося зустрітися першокурсникам, а також  для вивчення соціальної ситуації розвитку, потенційних можливостей та здібностей, розпізнавання характеру відхилень поведінки учнів нового набору.
В перші місяці навчання проходить процес адаптації, пристосування вчорашніх школярів до умов нового навчального закладу.
 Адаптація (від. лат. аdapto - пристосовую) -це пристосування органів чуття та цілого організму до нових, змінених умов існування Для того, щоб процес адаптації проходив більш ефективно, необхідно:здійснювати індивідуальний підхід до учня та його можливостей, щоб не послабити нервову систему, не занизити самооцінку й мотивацію до засвоєння знань;допомагати учням розвивати та реалізовувати здібності;сприяти формуванню в них пізнавальної мотивації;сприяти формуванню стійких цінностей та ідеалів;враховувати особливості підліткового віку.
Труднощі ,які виникли при  процесі   адаптації учнів: 
-  негативні переживання, пов'язані зі зміною колективу, зони комфорту; 
-  невизначеність мотивації вибору професії, недостатня психологічна підготовка до неї;
-  невміння здійснювати психологічне саморегулювання поведінки і діяльності;
Проблема адаптації першокурсників дуже важлива, і не випадково: від успішності цього процесу багато в чому залежить подальша професійна кар'єра і особистісний розвиток майбутнього спеціаліста. 
Однією з найважливіших передумов успішної навчальної діяльності першокурсників є їхня своєчасна адаптація до умов навчання в училищі, що розглядається як початковий етап включення їх до професійного співтовариства. Перший курс може стати точкою опори для учнів, а може призвести до деформацій у поведінці, спілкуванні та навчанні. Саме на першому курсі формується ставлення молодої людини до навчання, до майбутньої професійної діяльності, продовжується «активний пошук себе». Від успішності адаптації часто залежить подальший хід професійного життя людини.
З метою виявлення особливостей адаптації учнів було проведено анкетування . Опрацювавши результати анкетування, опитувачі виявили, що головний аргумент для вступу до нашого училища – це зацікавлення майбутньою професією. На початковому етапі навчання для учнів найважче було звикнути до нових умов життя та адаптуватися в групі.
Більшість учнів проживає в гуртожитку і задоволені умовами, але дещо хотіли б змінити (замінити вікна, закупити меблі, зробити ремонт в душі та на кухні).
Найбільше в училищі першокурсникам подобаються  педагоги, рівень їхнього викладання (обширний виклад інформації, практичний матеріал, вміння зацікавити своїм предметом, чіткий та доступний матеріал ).
Серед якостей особистості викладачів, які учні оцінюють найвище, вони називають: доброзичливість, обізнаність, вибагливість, почуття гумору, комунікабельність, розуміння, справедливість, професіоналізм, взаєморозуміння, підтримка, доброта, вміння спілкуватись з аудиторією тощо.
Таким чином, проаналізувавши результати анкетування і успішності студентів І-го курсу, можна підсумувати, що процес адаптації першокурсників відбувся, але труднощі, з якими зустрічаються студенти І-го курсу, не завжди можуть бути успішно вирішені ними самими. Тут необхідна допомога і підтримка адміністрації, майстрів в/н та викладачів.
      Українська освіта має давати дітям крила, почуття, що вони можуть подолати всі життєві проблеми.В даний час освіта в Україні побудована на відтворенні знання, яке примножується з неймовірною швидкістю «і вся традиційна система відтворення знання, передача його  втрачає актуальність. Українська освіта йде шляхом: якщо знання збільшується, то необхідно надати більшу кількість. В результаті діти швидко починають втомлюватися від такого навчання, і починають відчувати комплекс неповноцінності, що вони нездатні. Система освіти повинна дати дітям інструмент, як підійти до кожної життєвої проблеми і як її вирішити. Як будувати свою кар'єру, як відкрити свій бізнес, яким чином влаштувати свої відносини з людьми і в своїй сім'ї. На це  спрямована вся західна освіта, де формують у людини компетентності. Компетентність це сума різних знань і умінь для того як підійти до вирішення життєвої проблеми».
                                                                                 

  Л.Гриневич
 

Категорія: Психологічна служба | Переглядів: 52 | Додав: VTR | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
close